Alla inlägg under augusti 2016

Av tapeter - 29 augusti 2016 19:02

Jag låter inte höstmörkret och regnet dra ned på den kreativitet jag känt under den gågna sommaren. Har tänkt mig att lite förändring och förnyelse är på sin plats, och detta ska åstadkommas genom att tapetsera. Det positiva med att välja att förändra hemmet med just en tapet är att en tapet snabbt och enkelt bidrar till stora förändringar. Alltså genom att välja att antingen tapetsera om eller tapetsera för första gången kan man enkelt förändra atmosfär och utseende i sitt hem utan allt för stor möda eller för stor arbetsinsats. Nu för tiden är ju utbudet av tapeter kanske det som gör att det tar längre tid än beräknat att tapetsera hemma, det jag vill ha sagt med detta är att det svåra i hela denna process är att välja tapet. När jag ägnat tid åt att läsa om tapeter och titta på tapeter framgår det att här finns det utrymme för att ta utsvängarna, att våga lite mer än man i första instans tror är tillräckligt. Och vad är det värsta som kan hända om man då mot förmodan råkar välja fel tapet, det är väl att man får börjar om från början och välja en annan av alla dessa fantastiska tapeter som finns där ute....

Av tapeter - 13 augusti 2016 13:50

Ja, då var den här! Vardagen och det känns viktigt att alltjämt försöka hålla orken och kreativiteten uppe även när kylan och mörkret kommer krypande under de kommande höstmånaderna. Än är det ljust och vi kan ha dörrar och fönster öppna även om kalla höstvindar tycks göra sig gällande. Tänker att jag för att behålla och skapa energi i hemmet även under hösten ska jag ta och välja nya tapeter. Med den tapet kan man lätt och enkelt skapa stora förändringar i sitt hem. En vacker tapet är ju som ett konstverk i sig och tapeten förmedlar en känsla och en atmosfär. Av den anledningen är det viktigt att fundera på just vilken känsla utrymmet som ska tapetseras ska förmedla. Min erfarenhet säger mig att det innan man börjar titta på tapeter är det bra att ha en bild över vilken känsla och atmosfär tapeten ifråga ska förmedla, detta av den anledning att utbudet av tapeter är så pass stort att det lätt blir en djungel om man inte har någon aning om vilken typ av tapet man är ute efter. För min del handlar det om att skapa rymd och en känsla av harmoni, något jag med säkerhet kommer kunna göra med en tapet.

Ovido - Quiz & Flashcards