Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

Tapeter för sommarstugan!

Av tapeter - 15 juli 2016 11:44

Sommaren är här och nu när man hunnit vilat upp sig ett tag återkommer orken och med den vilja att ta sig an olika projekt. För min del handlar det om att ta tag i försummade rum i sommarstugan. Har läst en del inredningstidningar och det som gett mig inspiration är reportage om tapeter. Att en vacker tapet i sig är som ett konstverk är en sanning och det jag tänker mig är att det är just ett tapetprojekt jag ska ta mig an. Så här under sommaren låter jag mig ju också så klart inspireras av naturen och det finns mängder av tapeter med botaniska mönster. Tänker mig att just valet kommer landa på en tapet med botansiskt mönster, och den tapeten ska då också sättas upp i ett sovrum. Ska låta mig inspireras av utbudet av tapeter och sedan ta mig an mitt projekt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tapeter - 19 september 2017 16:04

Nu var det ett tag sedan något inlägg skrevs här, men som alla vet rinner ibland bara tiden iväg och det är inte lätt att hinna med allt man skulle vilja hinna. Det senaste inlägget handlade om sommarblommande tapeter och frågor som belystes var om d...

Av tapeter - 30 juni 2017 12:28

Är det sommaren som inspirerar eller är botaniskt mönster på tapeter något som alltid är tilltalande? Blommor och tapet är något som alltid varit framträdande när det gäller mönster på tapeter. Det finns väldigt många olika sorters blommiga mönster o...

Av tapeter - 29 maj 2017 18:38

Jo, förra inlägget handlade ju om det där räknandet och tänkandet som krävs före man börjar med att tapetsera ett rum. Det som varit till stor hjälp är tapetguiden som finns på Laura Ashleys hemsida, säkert finns liknande guider på andra ställen men ...

Av tapeter - 16 maj 2017 19:18

Jaha, när man valt tapet, läst på om hur självaste tapetseringen går till då är det väl bara att sätta igång och tapetsera. Det jag tycker är att man inte ska oroa sig för att göra saker och ting själv! Det kanske tar längre tid att tapetsera på egen...

Av tapeter - 21 april 2017 13:19

Vi vet ju alla att det kan ta tid att välja tapet när man väl bestämts sig för att något rum i hemmet ska tapetserars. Men sedan då, när valet är gjort och tapeten levererad? Vad är det som behövs för att faktiskt sätta upp tapeten? Såklrt går det al...

Ovido - Quiz & Flashcards