Alla inlägg under juni 2016

Av tapeter - 9 juni 2016 17:06

Ja, det man kan konstatera är att det finns ett enormt utbud av tapeter. När man väl bestämt sig för att tapetsera hemma, ja, det är då de svåra besluten kommer. Svåra då det finns alldeles för många tapeter att välja mellan. Man ska väl inte säga att det finns för många, utan det finns för många som jag tycker om och därför blir valet svårt. Min tanke är att valet av tapet ska spegla min personlighet samt skapa den atmosfär i hemmet som jag är ute efter. Denna fantastiska himmelsblå tapet med videung som jag hittat hos Laura Ashley är ju magisk, den blåa tonen är enligt mig harmonisk. Här har de ju dessutom kombinerat den med annan inredning i samma färgskala vilket kanske är att föredra om man väljer en tapet med en färg som är iögonfallande? Måste helt enkelt leta vidare, kan ju inte fastna för första bästa som jag ser. 

3621-180-pussy-willow-seaspray

Av tapeter - 3 juni 2016 11:05

Botaniska mönster på en tapet kan väl aldrig vara fel? Tapeter med växtlighet skänker ett rum liv samt förmedlar lugn. Tänker att den där skira känslan jag skrev om förra gången i allra högsta grad går att kombinera just med botaniska mönster på  en tapet. Vill komma åt den där lätta lufta känslan som en skir tapet inger samtidigt som jag vill att vägarna inte känns platta och döda, därav tanken på en tapet med botaniska mönster. Det finns ju dock ett stort utbud av just tapeter av den sort jag skriver om, så problemet blir hur jag ska kunna välja. En annan tanke som slår mig är att jag nog ska fokusera på att välja en tapet med inte allt för intrikalt mönster då det så klart är svårare att mönsterpassa en tapet av den typen. Så botaniskt mönster och ett skirt intryck är det jag ska tänka på när jag letar tapet.  Dessa två tapeter nedan från Laura Ashley faller inom ramen för det jag tänkt mig, men det finns ju så många fler att välja på.... Ska ska låta mig inspireras av utbudet av tapeter!

   

   

Ovido - Quiz & Flashcards