Alla inlägg under maj 2016

Av tapeter - 29 maj 2016 21:40

Skira tapeter, ni förstår säkert vad jag menar! De där skira tapeterna med mönster vilka man kan stöta på när man är och besöker någon på deras landställe. De där skira tapeterna som ger ett rum en känsla av rymd och luft men samtidigt skapar en ombonad och mysig atmosfär. När jag tänker på dessa tapeter är de i mitt huvud vita med mönster i ljusblått. Tänk att en tapet kan skapa alla de känslor jag nu sitter och formulera med ord. Det jag tänker mig är att jag just vill försöka skapa den känslan av både lätthet och hemtrevnad genom att välja en tapet som förmedlar just de känslorna. En tapet som skapar och inger känslan av lugn och ro, en tapet som förmedlar trygghet och luftighet.... allt i ett med andra ord. 




Av tapeter - 9 maj 2016 20:28

Är det våren som får mig att hela tiden fastna för tapeter med växtmönster? Tycks verkligen ha en förkärlek till blommiga tapeter eller för den delen tapeter med blad och gärna någon liten fågel på. Se bara denna småbladiga tapet från Laura Ashley, kan ju inte annat än känna vårens spirande växtkraft och fyllas utav glädjen när man ser den. Av den enkla anledningen tänker jag att sätter jag upp en tapet av denna sort på någon/några väggar hemma kommer jag kunna känna denna spirande glädeje inom mig så fort jag ser tapeten. Eller är det för mycket med en tapet likt denna? Min tanke är dock att tapeten inte är så iögonfallande då mönstert är skirt och inte allt för färgsprakande. Får helt enkelt titta på lite fler tapeter men det lutar helt klart åt växtkraft på väggarna!




Aviary Klassisk tapet med fåglar

Ovido - Quiz & Flashcards